Vés al contingut
16 Setembre 2010 / roger rofín

ADVERTAINMENT VERSUS ADVERGAMING

La fusió de la publicitat amb l’entreteniment i el joc ha possibilitat a moltes marques obrir nous mercats i públics. Grans marques com la Coca-Cola, Nike, BMW, Siemens o Mahou ja fa temps que treballen en aquests camps.

Per què ho fan?

Sens dubte els ha suposat una solució imaginativa per combatre la crisi de la publicitat tradicional i buscar una sortida a la fragmentació de l’audiència en el mass media tradicionals. 

Però, qui pot fer-ho?

És evident que tot i la reducció del cost que suposa penjar un vídeo a Internet enlloc d’emetre un anunci per televisió en prime time no totes les marques poden permetre’s destinar els seus esforços publicitaris a l’advertainment o l’advergaming. Estem parlant de grans empreses que poden amortitzar la seva inversió. Empreses que poden segmentar el seu  consumidor. O bé també marques amb certes restriccions en el terreny de la publicitat tradional ( tabac, alcohol … ).

Què en treuen a canvi?

 Aquests nous models de publicitat permet a les marques introduir entre el consumidors valors que es volen associar o identificar amb la marca en qüestió.  Connectar amb els públics més esquius.  I fidelitzar un públic objectiu al voltant de les xarxes socials i comunitats virtuals. Un cop fidelitzat aquest públic a través d’Internet es poden elaborar estratègies molt més dirigides i interactives amb aquest públic afí.  Un exemple: el concurs de vídeos que ha posat en marxa al seu web a Espanya la marca Coca Cola.

https://www.cocacola.es/videowall

Un altre exemple, en aquest cas, d’advergaming és la campanya que el grup de música la Troba Kung Fu va fer recentment per presentar el seu nou treball. Aquest  grup va crear un joc a la seva pàgina web on l’usuari podia fer-se la seva cançó a partir dels diferents ritmes que se li oferien.    

http://www.latrobakungfu.net/flordeprimavera.html

Deixa un comentari