Vés al contingut
22 Setembre 2010 / roger rofín

DEMOCRÀCIA O MONOPOLI?

Democràcia o monopoli? L’entrada de la publicitat a Internet ha aconseguit sens dubte obrir el mercat a tota una sèrie de companyies mitjanes i petites que mai haurien somiat anunciar-se en un mitjà tradicional ( tv, premsa .. ).  Sens dubte s’ha democratitzat el sector. 

Google Adwords aglutina bona part d’aquest mercat però tampoc podem parlar de monopoli.  D’altres buscadors com Yahoo Search Marqueting, MSN and Center o Ask sponsoredlistings també ofereixen les mateixes possibilitats.  Totes aquestes pàgines ens permeten un control de la despesa i de la campanya que fins fa ben poc era del tot impossible.

I per sí això no fos prou apareix ara la vessant publicitària vinculada a de les xarxes socials…  facebook ads. Una opció més econòmica que google adwords ( permet pagar cada vegada que els usuaris fan un click al teu anunci com passa amb l’opció de google, o bé cada vegada que vegin el teu anunci),  i  que alhora  ens permet escollir el públic potencial de l’anunci en funció de l’ubicació ( com també passa a google ), de l’edat, el sexe o els interessos del nostre client potencial.  

Un exemple… Nippon Airlens va aconseguir incrementar en més de 10 punts la mitjana de clics que  la companyia japonesa rep normalment  en les seves campanyes a la xarxa.  A Nippon Airlens, l’anunci a faccebook ads li va sortir més econòmic que si l’hagués posat a Google Adwords i va aconseguir dirigir-se al seu públic potencial. Resulat: va generar més interès que en qualsevol de les altres campanyes que ha invertit a la xarxa.

Deixa un comentari